Noul Ford Mustang Mach-E, cu zero emisii va fi disponibil în Europa începând cu 2021

  • Ford își extinde legendara gamă Mustang cu noul SUV Mustang Mach-E, construit special cu un sistem de propulsie în întregime electric care combină performanța mașinilor sport și conducerea cu zero emisii
  • Cea mai sofisticată ofertă technologică Ford din toate timpurile include sistemul SYNC de ultimă generație cu machine learning și conectivitate cloud, cu sistemul Phone As A Key și caracteristici de conducere asistată revoluționare.
  • Caroseria spațioasă și stilată, care a câștigat numeroase premii pentru design-ul și funcționalitatea inteligentă, poate găzdui cu ușurință cinci persoane.

KOLN, Germania, 9 decembrie 2020 – Noul Mustang Mach-E, în întregime electric – primul vehicul Ford dezvoltat vreodată de la zero pentru a oferi o experiență de condus pur electrică, cu zero emisii - este disponibil pentru clienții din Europa începând cu prima parte a anului 2021.

Mustang Mach-E oferă performanța și caracterul legendar al celei mai bine vândute mașini sport din lume tuturor clienților care preferă vehiculele în întregime electrice. Cu un sistem de propulsie electric receptiv pe bază de baterii, eficient din punct de vedere energetic, primul SUV din familia Mustang este oferit în varianta cu un singur motor electric, cu tracțiune spate, și cu două motoare electrice, cu tracțiune integrală, care poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 3,7 secunde, un timp comparabil cu cel al supercar-urilor. 1


Bateriile standard si bateriile opționale cu rază extinsă elimină anxietatea cu privire la autonomie – oferind o autonomie pur electrică masurată in regim WLTP de până la 610 km între încărcări2, permițând o experiență liniștită și fără griji.

De asemenea, Mustang Mach-E depăseste barierele oferind cele mai sofisticate tehnologii de confort, utilitate și asistentă a șoferului din gama de autovehicule Ford. Sistemul SYNC de ultimă generație învață din comportamentul șoferului și oferă recomandări care îl ajută pe șofer să economisească timp. 3 Phone As A Key4 permite accesul în mașină fără cheie prin recunoașterea smartphone-ului proprietarului. Tehnologia de Autonomie Inteligentă poate calcula mai precis autonomia folosind conectivitatea cloud. 5 În plus, cele mai noi tehnologii Ford de conducere asistată, parcare și evitare a accidentelor 6 oferă o experiență de conducere cu adevărat intuitivă și fără stres.

Mustang Mach-E va oferi modurile de conducere Whisper, Active și Untamed care potrivesc dinamica de conducere și experiențele senzoriale cu dispoziția șoferului. De asemenea, SUV-ul cu cinci locuri și siluetă de coupé va primi constant actualizări Over-the-Air.

„Mustang Mach-E este unul dintre cele mai entuziasmante vehicule lansate vreodată de Ford”, a declarat Roelant de Waard, vicepreședinte, Marketing, Vânzări & Service, Ford Europa. „Acest vehicul construit special pentru a fi complet electric este unic, este inconfundabil un Mustang, cu o autonomie de 610 km, și ajunge exact la momentul potrivit pentru clienții noștri din Europa”.

Performanță electrizantă

Platforma în întregime nouă a Mustang Mach-E a fost dezvoltată de Echipa Ford Edison pentru a valorifica la maxim îmbunătățirea distribuției greutății și cuplului livrat al unui sistem de propulsie complet electric.

Indiferent că este echipată cu varianta cu autonomie standard cu 288 de celule, de 68 kWh (utilizabili) sau cu varianta cu autonomie extinsă cu 376 de celule, de 88 kWh (utilizabili), bateria pe bază de litiu-ion este plasată central între osii și sub podea, oferind un centru de greutate coborât care sprijină dinamica sportivă Mustang.

Bateriile de înaltă performanță - testate la temperaturi extreme de minus 40 de grade Celsius - sunt asigurate în interiorul unei casete etanșe înconjurată de o protecție cu absorbție a șocurilor. Un sistem activ avansat de încălzire și răcire a lichidului reglează temperaturile bateriei oferind performanță optimizată în condiții meteorologice extreme, timpi de încărcare îmbunătățiți și conducere susținută la viteze ridicate.

Puterea bateriei este transferată către un motor de curent alternativ în întregime nou, montat în spate, răcit cu ulei, care pune în mișcare roțile din spate, și un motor suplimentar montat în față pentru modelele echipate cu sistem de tracțiune integrală. Motorul din spate sincronizat permanent, cu magnet, oferă cuplul maxim în 0,5 secunde:

  • Sistemul de tracțiune spate al Mustang Mach-E oferă 269 CP cu bateria cu autonomie standard, 294 CP cu bateria cu autonomie extinsă, un cuplu de 430 Nm și o accelerație de la 0 la 100 km/oră între 6,1 și 6,2 secunde1
  • Sistemul de tracțiune integrală al Mustang Mach-E oferă 269 CP cu bateria cu autonomie standard, 351 CP cu bateria cu autonomie extinsă, un cuplu de 580 Nm și o accelerație de la 0 la 100 km/oră între 5,1 și 5,6 secunde1
  • Mustang Mach-E First Edition are tracțiune integrală și baterie cu autonomie extinsă ca standard și oferă 351 CP, un cuplu de 580 Nm și accelerație de la 0 la 100 km/oră în 5,1 secunde1
  • Mustang Mach-E GT are tracțiune integrală și baterie cu autonomie extinsă ca standard și oferă 487 CP, un cuplu de 860 Nm și accelerație de la 0 la 100 km/oră în 3,7 secunde1

Sistemul de tracțiune integrală disponibil transmite cuplul în mod independent la roțile din față și din spate, cu accelerare și manevrabilitate îmbunătățite – oferind experiența caracteristică Mustang. Setările unice pentru amortizoare, arcuri, barele anti-ruliu, direcție și grupul motopropulsor au fost personalizate pentru drumurile din Europa, care sunt de regulă mai înguste, mai sinuoase și cu limite de viteză mai mari.

„Platforma echilibrată și receptivă, în întregime electrică, a Mustang Mach-E ne-a permis să personalizăm plăcerea condusului, indiferent că suntem pe șoseaua montană sinuoasă Trollstigen din Norvegia, pe autostrada de mare viteză din Germania sau pe un drum accidentat de categorie B din Marea Britanie”, a declarat Geert Van Noyen, Manager, Dinamica Vehiculelor, Ford Europa.

Sistemele de propulsie eficiente din punct de vedere energetic oferă o autonomie WLTP pur electrică de până la 610 km pentru Mustang Mach-E cu tracțiune spate și până la 540 km pentru Mustang Mach-E cu tracțiune integrală, precum și pentru varianta Mustang Mach-E First Edition. 2

Funcția de Autonomie Inteligentă elimină anxietatea autonomiei, estimând mai precis autonomia rămasă pe baza comportamentului anterior al șoferului și a condițiilor meteorologice prognozate - valorificând conectivitatea cloud pentru a prezice câtă energie va fi folosită în viitor. Datele obținute prin crowdsourcing de la alți clienți conectați cu vehicule electrice Ford care aleg să partajeze informații pot îmbunătăți estimările în mod considerabil. 5

Încărcarea este rapidă și simplă. Ford oferă clienților Mustang Mach-E un Wallbox Conectat Ford opțional,care face ca încărcarea de acasă să fie mai rapidă, mai inteligentă și mai convenabilă. Disponibil în versiunile de 7,4 kW și 11 kW, încărcătorul montat pe perete poate încărca bateria Mustang Mach-E de la 10% la 80% în aproximativ 6 ore. 7


De asemenea, clienții Mustang Mach-E vor beneficia ca standard de două cabluri de încărcare care le vor permite să-și continue călătoria fără probleme. Cablul de Încărcare Standard Ford de 6 metri este compatibil cu standardele de încărcare comune din Europa, permițând clienților să se conecteze cu ușurință la încărcătoarele de curent alternativ. 8 Cablul de încărcare universal pentru acasă de 6,7 metri permite conectarea la prizele rezidențiale standard și prizele industriale albastre de 32 A pentru încărcare la viteză mai mare chiar și fără Wallbox.

Compatibilitatea încărcării rapide curent continuu (CC) este de asemenea standard. Încărcat cu până la 150 kW folosind un încărcător IONITY, Mustang Mach-E cu tracțiune spate cu baterie cu autonomie extinsă va adăuga în medie o autonomie de 119 km în aproximativ 10 minute de încărcare. 9

Mustang Mach-E cu baterie cu tracțiune integrală și modelele First Edition vor adăuga în medie o autonomie de 107 km în aproximativ 10 minute. 9 Ambele configurații de baterii, atât pe versiunea cu tracțiune spate cât și pe cea cu tracțiune integrală cu autonomie extinsă, se încarcă de la 10% la 80% în 45 de minute. 9

Mustang Mach-E oferă și funcția de conducere cu o singură pedală, care ajută la recuperarea unei cantităti mai mare de energie cinetică și să o transfere către baterie, pentru o eficiență mai mare. Accelerarea și decelerarea sunt controlate prin apăsarea, respectiv ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație - oferind o experiență de conducere autentică în întregime electrică. Pedala de frână rămâne activă pentru situații în care este necesară o putere de frânare mai mare.

Tehnologie perfect integrată

Mustang Mach-E folosește tehnologii avansate pentru a oferi cea mai confortabilă si de incredere experiență proprietarilor Ford de până acum.

Vehiculul este dotat cu sistemul SYNC de ultimă generație, 3 care permite personalizarea a 80 de setări ale vehiculului - de la temperatura habitaclului și poziția scaunului la iluminatul ambiental - pentru o experiență de conducere extrem de personalizată. Învățarea automată ajută sistemul să înțeleagă mai bine obiceiurile șoferilor în timp, învățând din rutinele șoferilor pentru a face sugestiile adecvate de navigare și comunicare la momentul potrivit, permițând șoferilor să se concentreze la drum.

Recunoașterea avansată a limbajului conversațional înțelege vorbirea naturală, de zi cu zi, în 15 limbi europene, pentru a controla totul, de la funcțiile de divertisment și navigare la mediul habitaclului și apelurile telefonice. Pentru a oferi cele mai bune reacții la comenzi și întrebări, sistemul completează informațiile de la bordul vehiculului cu rezultate generate de căutările pe internet - prin modemul FordPass Connect oferit ca standard. 5

„Am lucrat în mod obsesiv pentru a ne asigura că deținerea unui Mustang Mach-E este cea mai personală și conectată experiență de conducere posibilă”, a declarat Jan Schroll, manager de conectivitate, Ford Europa. „Sistemul SYNC de ultimă generație este cea mai inteligentă versiune de până acum și va deveni din ce în ce mai inteligent cu cât veți deține mai mult vehiculul. Sistemul este proiectat să știe ce aveți nevoie - și când - pentru ca dumneavoastră să vă relaxați și să vă bucurați de experiența conducerii”.

Atât Apple CarPlay și Android Auto sunt pre-instalate fără costuri suplimentare și cu conectivitate fără cablu. 10 Un ecran tactil full HD de 15,5 inch are o interfață simplificată, care oferă informații într-o manieră organizată, intuitivă, controlată prin folosirea comenzilor tactile pinch, zoom și rotate, iar potențiometrul din partea de jos a ecranului permite reglarea rapidă și tactilă a volumului muzicii sau apelurilor telefonice. Conectivitatea este îmbunătățită și mai mult cu SYNC AppLink, cu aplicații compatibile precum what3words, Waze și Webex, care oferă o integrare mai aprofundată între vehicul și smartphone. O platformă de încărcare wireless pentru smartphone-uri este de asemenea oferită ca standard.

Sistemul SYNC de ultimă generație sporește încrederea șoferului datorită navigării conectate. 3 Informațiile din trafic în timp real și predictive sunt furnizate de specialiștii în localizare de la TomTom, iar informațiile de direcționare de la bordul vehiculului și din cloud oferite de Garmin fac ca șoferii să beneficieze întotdeauna de cele mai eficiente rute până la destinația lor. 11 Călătoriile pot fi pre-planificate cu itinerarii transmise prin aplicația FordPass12 către vehicul. De asemenea, sistemul SYNC de ultimă generație oferă recomandări șoferilor unde și când să-și încarce vehiculul în timpul călătoriei, totodată oferind acces în timp real la informații privind disponibilitatea și prețurile stațiilor de încărcare.

Accesul în vehicul și pornirea acestuia sunt facile și fără efort datorită tehnologiei Phone As A Key,4 care este oferită în premieră de către Ford pe Mustang Mach-E. Folosind Bluetooth, vehiculul poate detecta smartphone-ul clientului când acesta se apropie, descuind portierele și permițându-i să pornească mașina fără să-și scoată telefonul din buzunar sau să folosească o cheie.

Un cod de rezervă poate fi introdus într-o tastatură din stâlpul B pentru a debloca vehiculul și un cod separat în ecranul tactil central pentru a porni și conduce vehiculul, în cazul în care telefonul se descarcă. De asemenea, Mustang Mach-E poate aplica vehiculului setările preferate ale șoferilor înainte ca aceștia să intre, identificând smartphone-urile și cheile când aceștia se apropie de vehicul. Tehnologia hands-free a hayonului disponibilă simplifică accesul, permițând deschiderea portbagajului cu o simplă mișcare a piciorului sub bara de protecție din spate când șoferul se apropie de vehicul cu mâinile ocupate.

În trafic, șoferii își pot potrivi experiența conducerii cu dispoziția lor folosind moduri de conducere selectabile.Modurile Whisper, Active și Untamed sunt fiecare proiectate să-l ajute pe șofer să se bucure de moment, modificând ceea ce vede, aude și simte din spatele volanului.

Modul Active echilibrează relaxarea specifică unui vehicul în întregime electric cu plăcerea conducerii și performanța Mustang, făcând ca acest vehicul să fie alegerea perfectă pentru conducerea de zi cu zi.

Când șoferii doresc o experiență cu adevărat entuziasmantă, pot comuta în modul Untamed. Acest mod dezlănțuie întregul potențial al Mustang Mach-E, eficientizând direcția, sporind răspunsul accelerației și chiar oferind șoferului sentimentul de trecere într-o treaptă de viteză inferioară în timpul decelerării.

Activând comenzi de direcție mai sensibile, o reacție mai lejeră a pedalei de accelerație și cel mai silențios mediu al habitaclului, modul Whisper este cea mai relaxantă manieră de a vă bucura de Mustang Mach-E. De asemenea, modul Whisper optimizează funcția Brake Traction Control6 care ajută șoferul să mențină aderența pe suprafețe umede și alunecoase, facilitând și mai mult conducerea.

„Mustang Mach-E ne oferă oportunitatea de a personaliza cu adevărat experiența conducerii și de a oferi șoferului exact ce își dorește de la vehicul, în funcție de cum se simte în acea zi. Vehiculul devine un însoțitor care reacționează la starea dumneavoastră”, a declarat Matthias Tonn, inginer șef al programului Mustang Mach-E pentru Europa. „Schimbările individuale ale fiecărui mod de conducere sunt subtile, dar efectul general poate transforma experiența conducerii exact când doriți acest lucru”.

Un pachet avansat de tehnologii de asistentă a șoferului disponibile face ca șofatul să fie mai ușor, ajutându-i pe șoferi să se bucure la maximum de fiecare moment al călătoriei. Tehnologiile includ:

  • Funcția Intelligent Adaptive Cruise Control cu Stop & Go și Lane Centring6, care menține în mod automat o distanță confortabilă de vehiculul din față și menține vehiculul centrat pe banda sa. Sistemul poate opri complet vehiculul în sistem start-stop în trafic și poate pleca din nou în mod automat
  • Funcția Active Park Assist 2.06, care permite manevre complet automate în spații de parcare paralele și perpendiculare pur și simplu prin apăsarea prelungită a unui buton
  • Funcția Pre-Collision Assist cu Auto Emergency Braking6, care poate detecta pietonii și cicliștii pe sau lângă drumul din față, sau care se pot intersecta cu traseul vehiculului, și poate frâna în mod automat dacă detectează o potențială coliziune și șoferul nu reacționează la avertizări
  • Funcția Lane-Keeping System cu Blind Spot Assist6, care monitorizează unghiul mort al șoferului pentru vehiculele care se apropie din spate și poate utiliza contra-direcția pentru a-l avertiza pe șofer și a descuraja o manevră de schimbare a benzii dacă este detectată o potențială coliziune.

O modalitate nouă de a privi și simți modelul Mustang

Din exterior, Mustang Mach-E poate fi recunoscut imediat drept Mustang datorită elementelor sale caracteristice precum capota lungă și impozantă, designul aripilor spate, farurile agresive și stopurile cu trei bare specifice Mustang.

La interior, inginerii și proiectanții Ford au creat un vehicul care nu numai că este un Mustang adevărat, dar și maximizează spațiul SUV pentru cinci pasageri și bagaj, datorită noii arhitecturi în întregime electrice a Ford, care plasează bateriile în interiorul șasiului.

Spațiul de încărcare din partea posterioară a scaunelor spate de 402 litri și din spatele scaunelor față de 1.420 de litri este completat de o unitate de depozitare din portbagajul față datorită absenței unui motor cu aprindere de sub capotă. Oferind un spațiu de depozitare suplimentar de 81 de litri, portbagajul față este convenabil și pentru a depozita îmbrăcăminte sport udă sau murdară de noroi, bocanci de urcat pe munte sau obiecte de plajă. 13

La interior, Mustang Mach-E reprezintă o fuziune de design elegant și modern și funcționalitate inteligentă. Un Sistem Audio B&O premium disponibil include boxe integrate elegant în față, deasupra orificiilor de ventilație ca un sound bar - o funcție care a câștigat deja PREMIUL DE PROIECTARE iF 2020. 14 Sunt disponibile și elemente de design Mustang tradiționale precum panoul de instrumente dublu.

Chiar și trapa fixă panoramică din sticlă disponibilă are un secret: un strat acoperitor special din sticlă cu protecție la razele infraroșii, care menține interiorul mai rece în timpul verii și mai cald în timpul iernii. În plus, un strat de sticlă interior oferă protecție împotriva razelor ultraviolete.

Viitorii șoferi Mustang Mach-E își vor putea pre-configura noul vehicul înainte de livrare, folosind funcția Remote Vehicle Setup. Proprietarii pur și simplu creează un profil personalizat pentru a memora setările preferate și locațiile pe care le frecventează des, precum locul de muncă sau un supermarket și - pentru mai multă liniște - identifică stațiile de încărcare din apropiere.

Setarea poate fi realizată online sau folosind aplicația FordPass12 pentru a personaliza setările vehiculului precum orele de plecare zilnice, setările de confort preferate din habitaclu și nivelurile de încărcare a bateriei, printre alte opțiuni. Modurile de conducere ale Mustang Mach-E pot fi de asemenea personalizate.

Profilul de personalizare este stocat în cloud, astfel că atunci când proprietarul preia cheile și își sincronizează smartphone-ul cu vehiculul său Mach-E, toate setările sunt integrate în vehicul - fără setări inițiale frustrante, șoferii pot pur și simplu să intre în vehicul și să conducă.

„Profităm din plin de conectivitate. Clienții noștri își pot configura acum mașina chiar înainte de a le fi livrată. Prin FordPass își pot programa de la distanță destinațiile cheie, pot alege modul de conducere preferat și multe altele”, a declarat de Waard.

Multe actualizări pot fi finalizate în mai puțin de două minute și unele instalări vor fi practic invizibile pentru clienți, care pot selecta un moment de instalare a actualizărilor - ca de exemplu la miezul nopții - când vehiculul este parcat. 15 Aproape toate modulele computerizate Mach-E pot fi actualizate wireless, ceea ce înseamnă că Ford poate oferi îmbunătățiri de performanță și funcții complet noi care nu există atunci când clienții își preiau vehiculele.

Ecosistem de încărcare cuprinzător

Mustang Mach-E va fi sprijinit de un ecosistem de top care oferă acces eficientizat și integrat la stațiile de încărcare din toată Europa - ajutându-i pe șoferi să rămână relaxați în timpul unei călătorii.

Clienții care plasează o comandă anul acesta și în 2021, vor beneficia de cinci ani de acces gratuit la Rețeaua de Încărcare FordPass5 - una dintre cele mai mari rețele de stații de încărcare publice din Europa - care acum include peste 155.000 de stații de încărcare.

În parteneriat cu NewMotion, clienții Ford vor putea folosi aplicația FordPass pentru a localiza, a naviga până la, a plăti și a monitoriza fără efort încărcarea la locații din 21 de țări - inițiind și plătind servicii dintr-un singur cont.

De asemenea, clienții Mach-E vor beneficia de un an de acces gratuit5 la rețeaua de încărcare rapidă IONITY, care acum are peste 300 de stații de încărcare, iar acest număr va ajunge la 400 până la sfârșitul acestui an. Ford este membru fondator și acționar în consorțiul IONITY - oferind stații de încărcare de mare putere de-a lungul autostrăzilor și în locații principale din Europa.

# # #

  • 1 Date de testare Ford privind metodologia de testare folosind distanța de 30,48 cm de la start.
  • 2 Valorile declarate privind consumul de combustibil/energie, emisiile de CO2 și autonomia modelelor electrice sunt măsurate în conformitate cu cerințele tehnice și specificațiile Regulamentelor Europene (CE) 715/2007 și (CE) 2017/1151, cu modificările ulterioare. Tipul omologat de vehicul ușor, care utilizează procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), va oferi informații despre consumul de combustibil/energie și emisiile de CO2 pentru noul ciclu european de acționare (NEDC) și WLTP. WLTP va înlocui complet NEDC până la sfârșitul anului 2020. Procedura de testare standard aplicată permite compararea a diverse tipuri de vehicule și diverși producători. Pe durata eliminării NEDC, consumul de combustibil și emisiile de CO2 WLTP sunt corelate cu NEDC. Vor exista fluctuații față de economia de combustibil și emisiile precedente întrucât unele elemente ale testelor s-au modificat, adică aceeași mașină poate prezenta un consum de combustibil și emisii de CO2 diferite.
  • 3 Nu conduceți sub influența factorilor de perturbare a atenției. Utilizați sisteme acționate prin voce atunci când este posibil și nu utilizați dispozitive portabile în timp ce conduceți.
  • 4 Funcția phone-as-a-key nu este disponibilă în Marea Britanie și Irlanda.
  • 5 Necesită activarea funcției.
  • 6 Funcțiile de asistență pentru șofer sunt suplimentare și nu înlocuiesc atenția, rațiunea și necesitatea ca șoferul să controleze vehiculul.
  • 7 Versiunea de 7,4 kW a Wallbox-ului Conectat Ford poate încărca un Mustang Mach-E cu baterie cu autonomie standard de la 10% la 80% în aproximativ 8 ore, sau în aproximativ 10 ore cu o baterie cu autonomie extinsă; versiunea de 11 kW poate încărca un Mustang Mach-E cu baterie cu autonomie standard de la 10% la 80% în aproximativ 6 ore, sau în aproximativ 7 ore cu o baterie cu autonomie extinsă.
  • 8 Cablul de Încărcare Publică Ford (Mod 3) este compatibil cu echipamente de încărcare CA care folosesc prize de Tip 2.
  • 9 Timp estimat privind autonomia și încărcarea pe baza valorilor testate ale producătorului și calculat în baza ciclului de conducere WLTP. Autonomia estimată este bazată pe primele 10 minute de încărcare, de când vehiculul începe să fie încărcat. Viteza de încărcare scade pe măsură ce bateria ajunge la capacitatea completă. Rezultatele dumneavoastră pot diferi în funcție de timpii de încărcare de vârf și de starea de încărcare a bateriei. Autonomia efectivă a vehiculului variază în funcție de condiții precum elemente externe, comportamentele de conducere, mentenanța vehiculului și vechimea și starea de funcționare a bateriei cu litiu-ion.
  • 10 Necesită un telefon cu serviciu de date activ și software compatibil. SYNC nu controlează produse terțe părți în timpul utilizării. Terțele părți sunt exclusiv responsabile pentru funcționarea produselor lor respective.
  • 11 Funcția Live Traffic necesită un abonament plătit separat după o perioadă de utilizare gratuită inițială.
  • 12 Aplicația FordPass este compatibilă cu smartphone-urile Apple și Android și este disponibilă în Apple App Store și Google Play Store pe 40 de piețe din Europa.
  • 13 Încărcătura și capacitatea de încărcare sunt limitate în funcție de masă și distribuția masei.
  • 14 PREMIUL DE PROIECTARE iF 2020 la categoria produse.
  • 15 Actualizările pot fi activate în maximum două minute, iar orice actualizări care necesită parcarea vehiculului pot fi programate să fie instalate în perioada preferată a proprietarului. Proprietarii vor primi o notificare când actualizările software-ului devin disponibile; acestea pot fi aplicate folosind o conexiune fie Wi-Fi fie mobilă, în funcție de actualizare.